Jeżeli jesteś już doświadczonym politykiem doskonale wiesz jak wygląda kampania wyborcza. W zależności od tego czy odniosłeś sukcesy wyborczy czy nie umiesz planować kampanię wyborczą, wiesz co to smak zwycięstwa lub gorycz porażki, potrafisz analizować błędy popełnione w kampanii i wyciągać wnioski w kolejnej.

Kampania wyborcza jest wyjątkowo trudnym okresem. Ci co po raz pierwszy startują mogą nie zdawać sobie sprawy, że już w samej kampanii czeka ich ciężka praca, która nie jest ułatwiana przez konkurentów politycznych.

Zanim zaczniesz kampanię uzbroi się w siły i dokładnie zaplanuj ją, zastanów się w jaki sposób chcesz przyciągnąć wyborców i co mógłbyś realnie dla nich zrobić. Nie obiecuj tego, czego nie będziesz w stanie zrealizować. Przesadzone obietnice z pewnością zostaną zauważone przez wyborców i oni nie uwierzą Ci. Obiecuj to co czujesz, że uda Ci się zrealizować, a gdy wygrasz – realizuj to. Wbrew pozorom – wyborcy są pamiętliwi, zwłaszcza Ci lokalnie co Cię znają. Co raz więcej również powstaje portali internetowych, które monitorują obietnice wyborcze a później sprawdzają prawdomówność w kolejnych wypowiedziach oraz stan rywalizacji.

Przed rozpoczęciem kampanii warto obrać odpowiednią strategię wyborczą i zaplanować wydatki. Zastanów się na spokojnie, którymi kanałami marketingowymi chcesz dotrzeć do wyborców. Mimo, że media internetowe są silne, pamiętaj, że wyborów nie da się wygrać tylko w Internecie. Wiele ludzi – zwłaszcza tych starszych i zapracowanych nie ma czasu na śledzenie Twojej aktywności w sieci. Dlatego jeśli chcesz do nich dotrzeć musisz rozważyć inne sposoby, w których my możemy Ci pomóc.