Facebook – kampania wyborcza na koncie prywatnym czy fanpage?

Przyglądając się poszczególnym profilom Facebookowym kandydatów na parlamentarzystów w wielu przypadkach można zauważyć łatwy błąd – prowadzenie kampanii na profilu prywatnym. Jest to spore ograniczenie jeśli chodzi o skuteczność i warto przemyśleć zmianę tej formy promocji na zbudowanie własnego fanpage.

Budujemy własny Fan Page

W sieci można znaleźć wiele poradników jak go zbudować. Bardzo istotną sprawą jest spersonalizowanie aliasu czyli tego co będzie adresem profilu. Pisaliśmy już o tym błędzie w kampaniach wcześniej. Warto, aby profil taki kojarzył się z kandydatem i był uniwersalny. Jeśli kandydat ma unikalne imię i nazwisko – będzie miał  mniejszy z tym problem. Jednakże, gdy imię i nazwisko jest popularne – unikalny alias może być zajęty. Warto jednak próbować – zobacz jak my zrobiliśmy to z aliasem facebook.com/sukceswyborczy

Doradzalibyśmy unikanie personalizacji pod konkretne wybory. Mimo, że wszystkim życzymy powodzenia i osiągnięcia sukcesu wyborczego, nie każdy z kandydatów wygra, a wielu z tych co przegrają spróbuje ponownie w kolejnych wyborach. Zalecalibyśmy zatem personalizację imięnazwisko. Odradzalibyśmy użycie „najlepszykandydatdosejmu” (wszyscy są najlepsi) oraz inne dziwactwa. Pamiętaj, że to dobry sposób na poszerzenie sieci osób śledzących Twoją działalność. Krótki adres Facebook, Twitter i Instagram można umieścić na materiałach wyborczych w Internecie jak i drukowanych.

 

Dlaczego nie promować się na prywatnym koncie FB?

Załóżmy, że kandydat ma 1500 znajomych i myśli „Po co zakładać profil FB skoro mam aż tylu znajomych”. No właśnie – w tym przypadku nie liczy się ilość, ale jakość. Wielu ze znajomych nie do końca może być zainteresowanych Twoją kandydaturą. Co więcej! Jesteśmy pewni, że część z nich ustawiła sobie ukrycie Twoich postów. Zakładając swój Fanpage bardziej targetujesz swoich odbiorców. Profil śledzą Ci co chcą i Ci co się tym interesują. Nie tylko Twoi znajomi. Pamiętaj, to że nie masz opcji ograniczających Twoją prywatność na FB nie oznacza, że docierasz do nowych osób. Nie mając profesjonalnego profilu FB, a mając konto prywatne pozbawiasz swoich zwolenników możliwości śledzenia Twoich poczynań. Po prostu – nie mając Cię na FB, Twoje posty nie pojawiają się na ich ścianach.

Wyborca dba o swoją prywatność

Wielu z wyborców nie do końca chce być Twoim znajomym i  byś miał wgląd w jego życie prywatne. Co prawda, jest możliwość obserwowania zarówno konta prywatnego jak i profesjonalnego za pomocą opcji „Obserwuj”, ale nie jest to powszechnie używane. Dlatego wyborca mając wzgląd na swoją prywatność często zrezygnuje z obserwacji Ciebie. Jeśli uważasz, że Twoja kandydatura jest ciekawa, to z pewnością Twoje posty też będą ciekawe. Dzięki temu zyskasz osoby „lajkujące” post. Te osoby, które „polajkują” a nie są fanami Twojego fanpage’a możesz zaprosić do polubienia. Jak to uczynić? Sprawdzasz kto polubił Twój post i z prawej strony pojawia się napis „Zaproś”.

Mając konto prywatne FB – nie zapraszaj osób, których nie znasz

Jednym z błędów, które są popełniane przez kandydatów jest zapraszanie do znajomych wszystkich kogo tylko popadnie. W tym przypadku również następuje problem targetowania. O ile jesteś znaną osobą, taki sposób może okazać się skuteczny, ale nie masz pewności, czy taka osoba nie przyjęła zaproszenia z czystej ciekawości. Tacy znajomi po zobaczeniu, że często wrzucasz monotematyczne posty nie dotyczące jej szybko usunie Cię ze znajomych. Jest jeszcze kwestia prestiżowa. To kandydat powinien zachęcić treścią postów i swoją działalnością do jego śledzenia, a nie poprzez zapraszanie niczym używanie SPAMu.

Reklama profilu FB

Konto profesjonalne daje Ci możliwość ustawienia płatnej reklamy na FB. Narzędzie to jest skuteczne, gdyż możesz filtrować grupę odbiorców i ograniczyć ich według preferencji politycznych, wieku, płci, miejsca zamieszkania itd. Konto prywatne nie daje Ci takiej możliwości. Jesteśmy przekonani, że wielu z kandydatów zastosuje tę formę promocji w szczególności jeśli chodzi o młodszą część swoich wyborców. Jeśli chcesz być w peletonie zmień swój pogląd na kampanię wyborczą na FB, gdyż w wyborczym wyścigu w przeciwnym razie możesz patrzeć jak peleton od Ciebie się oddala.

Budujemy Fanpage własnej kandydatury – jak zdobyć fanów?

O tym, że Twoich znajomych niekoniecznie interesuje Twoja aktywność polityczna dowiesz się, gdy będziesz chciał pozyskać ich jako swojego fana dla profesjonalnego fanpage. Niemniej jednak, jest to najdoskonalszy sposób by pozyskać ich na dobry start FanPage. Kiedy już utworzysz konto profesjonalne dodaj zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Uzupełnij metryczkę przedstawiając się wyborcom oraz dodaj dane kontaktowe i inne social media, z których korzystasz. Potem dodaj kilka postów – tych z ostatnich dni, które umieszczane były na prywatnym koncie. Gdy już konto profesjonalne będzie miała swoją treść ogłoś na swoim prywatnym koncie, że serdecznie zapraszasz swoich znajomych na Twój nowy Fanpage. Takie zaproszenie powinno zawierać grafikę (może być Twoje zdjęcie) i link do fanpage. Sam tekst zginie na ścianie.

Chcesz mieć atrakcyjniejsze zaproszenie – nagraj filmik, że zapraszasz swoich znajomych, ale pamiętaj – jeśli chcesz użyć filmu jako zaproszenia – zadbaj by dźwięk na nim był dobry (brak wiatru, brak echa ścian itp.)

Wierzymy, że Ci się uda zbudować swoją społeczność Facebook. Chcąc pomóc Ci w kampanii koniecznie zajrzyj jak możesz oszczędzić czas i pieniądze drukując plakat w naszej drukarni

Zdjęcie: https://pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *