Nie popełnij tego błędu na Facebooku #1 [nazwa profilu]

Przy dużej ilości promowania się w social media spada rola tradycyjnych stron internetowych co nie oznacza, że nie są one ważne. Zmienił się jedynie sposób prezentacji kandydata, jednakże strona internetowa wciąż potrafi być przydatnym źródłem wiedzy o kandydacie, co sądząc po naszej analizie kandydatów w 2019 jest zaniedbywane.

Główna arena walki politycznej w Internecie przenosi się na Facebooka, Instagrama i Twittera. Tym razem chcieliśmy uświadomić Cię jak zrobić prosty błąd, który zmniejsza Twoją szansę na lepszą przejrzystość Twojej kandydatury.

Chodzi o Twój adres fanpage na Facebooku. Przeglądając setki profili kandydatów zauważyliśmy, że część z nich nie spersonalizowała swojego adresu. W konsekwencji tego nie może skutecznie połączyć swojej promocji pomiędzy plakatem, ulotką a Facebookiem. Kandydaci, którzy mają profil automatyczny np. „http://www.facebook.com/profile.php?id=165183775” nie są w stanie umieścić tej informacji na materiałach drukowanych tak, aby skutecznie ona przekierowała wyborcę do zapoznania się do kandydatury. Podobnie się rzecz ma w przypadku wygenerowanego adresu „https://www.facebook.com/Jan-Kowalski-3101343432829228/”

Co zrobić aby adres Facebook był łatwiejszy?

Należy go zmienić w ustawieniach Fanpage’a. Oczywiście, jeśli adres został już zajęty – to trzeba poszukać alternatywnej nazwy, może to być imięnazwiskopartia. Adres spersonalizowany będzie łatwy do zapamiętania np. „http://www.facebook.com/jankowalski”

Dodatkowe ułatwienie zapamiętania adresu

Dla niektórych jest zbyt późno do takich zmian, ale wielu kandydatów startuje po raz pierwszy i może rozważnie i strategicznie wymyślić nazwę swoich social mediów. Bardzo dobrym pomysłem jest, aby kandydat miał tę samą nazwę dla każdego z nich – Facebooka, Instagrama, Twittera. Wówczas będzie on łatwiejszy do zapamiętania przez wyborców.

Nie prowadź kampanii na prywatnym Facebooku

Jeśli chcesz świadomie ograniczyć zasięg informacji o Twojej działalności – to doskonałym wyborem jest prowadzenie swojej kampanii na prywatnym koncie, ale zalecamy utworzenie specjalnego na wybory. O zaletach tego rozwiązania napiszemy wkrótce.

Zdjęcie: https://pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *