Czy warto mieć Instagrama w kampanii wyborczej 2019?

A nawet nie tylko w kampanii wyborczej 2019 tylko w ogóle czy osoba publiczna, polityk czy osoba aspirująca do tego miana powinna mieć swoje konto na Instagramie? Odpowiedź jest jednoznaczna – owszem! ale pod kilkoma warunkami.

Instagram jest jedną z najpopularniejszych sieci społecznościowych. Dla tych, którzy na prawdę nie znali Instagrama, przypominamy, że jest dostępny pod adresem www.instagram.com. Różni się od Facebooka swoją prostotą, oglądaniem głównie zdjęć i ew. krótkich filmów, ale nie tylko – kandydatom daje mnóstwo ciekawych opcji, których w życiu nie da Facebook.

Zakładamy wyborczy (wyborny) Instagram

W sieci na pewno znajdziecie mnóstwo poradników jak założyć Instagrama. Lepszą opcją z punktu widzenia celu – zwiększenia popularności swojej kandydatury będzie wybranie opcji konta firmowego. Daje to możliwość połączenia konta z Facebookiem, przeprowadzania sponsorowanych kampanii na Instagramie a także dostęp do ciekawych statystyk dotyczących popularności swoich postów. Największą jednak zaletą Instagrama jest hashtagowanie – o czym za chwilę.

Założywszy konto na Instagramie, wcześniej posiadając konto na Facebooku – nie zapomnij swoich Facebookowych fanów poinformować o kolejnej możliwości dowiedzenia się o Twojej aktywności. Postaraj się, aby część postów różniła się od siebie na tych dwóch platformach – powielanie tych samym treści może zniechęcić fanów do zaglądania w dwa miejsca. Należy jednak pamiętać, że nie każdy użytkownik Instagrama ma Facebooka i nie każdy użytkownik Facebooka ma Instagrama. Kluczowe treści jednak powinny się znaleźć w obu mediach.

Pamiętaj o ładnym i przejrzystym bio

Bio to Twoja wizytówka. Można powiedzieć, że to Twoje pierwsze wrażenie, które zrobisz kiedy wejdzie do Ciebie na konto nowy użytkownik. Zadbaj o to by nie wyglądało byle jak. Oczywiście, jako, że jesteś kandydatem – musisz na Instagramie przedstawić się z imienia i nazwiska, by zostało zapamiętane. Nie bez znaczenia jest też atrakcyjne zdjęcie – nie jakieś na rybach lub grupowe, ale przedstawiające Ciebie w pozytywnym świetle. Pod imieniem i nazwiskiem można umieścić – o ile posiadasz – adres strony internetowej i konieczne adres Facebookowego konta. Pamiętaj, żeby konto Facebookowe dotyczyło Twojej kandydatury – nie było prywatne. Prywatne konto, gdzie umieszczasz swoje zdjęcia z życia prywatnego nie do końca zachęci do śledzenia Cię na FB jeśli użytkownik musi Cię dodać do znajomych by śledzić. Nie każdy sobie życzy byś również miał wgląd w jego życie osobiste.

Warto też skrótowo w linijkach wypunktować coś o sobie uatrakcyjniając bio kolorowymi ikonkami np.

  • kandydat partii „x” do Sejmu RP
  • kochająca matka, miłośnik podróży, zakochany w książkach itp. – to co kochasz i co na prawdę o Tobie mówi
  • warto też dodać lokalizację skąd jesteś

Jak zdobyć tzw. followersów czyli obserwujących?

Jak już wspomnieliśmy warto do tego użyć już dostępnych środków. Jeśli masz prywatne konto – zbuduj post (koniecznie z grafiką) zapraszający swoich znajomych do śledzenia Cię na Instagramie. To będą Twoi pierwsi fani. Gdy treści, które publikujesz będą ciekawe – z pewnością to grono zacznie się poszerzać o nowe osoby, ale najważniejsze z punktu widzenia szerzenia zasięgów jest nie tylko treść tylko odpowiednie hashtagowanie. Ono jest niezbędne aby zdobyć nowych followersów

Co hashtagować i jak?

Instagram daje sie Ci sprytną metodę dotarcia do osób z innych miejscowości w Twoim okręgu wyborczym. Załóżmy, że kandydujesz z miejscowości X a okręg sięga 200 km od Ciebie. Nie jesteś w stanie osobiście być w każdym zakątku Twojego okręgu wyborczego, ale możesz użytkownikom Instagrama zasygnalizować swoją obecność. Możesz dodać 12-16 hasztagów przy jednym poście. Pierwsze z nich powinny dotyczyć zdjęcia które dodajesz, ale nic nie stoi na przeszkodzie by kilku użyć do „pojawienia się” ze swoją treścią na innym terytorium.

Za przykład weźmy okręg 18 – w którym to są zarówno Siedlce i okolice jak i Ostrołęka. Dodając zdjęcie z Twojej aktywności wystarczy dopisać hashtagi #siedlce #ostroleka i okolice i pojawi się on użytkownikom, którzy będą te hashtagi sprawdzali. Pamiętaj by nie przesadzać z hashtagami i poradnikami do nich. Naprawdę najbardziej popularne hashtagi instagramowe #polishboy #polishgirl nie przystoją poważnemu kandydatowi. Zamiast nich oznacz swoją partię (czemu nie – niech Twoi koledze z partii, z innego zakątka podejrzą jak się promujesz a może to i Ty się nimi zainspirujesz), możesz zrobić hasztag #wyborydosejmu #wybory2019 #twojehaslowyborcze #haslowyborczetwojejpartii. Przy okazji – czy widziałeś już naszą ofertę na oszczędzenie czasu w kampanii?

Instastory – 24 godzinna treść na Instagramie

Tutaj warto używać tej opcji. Jeżeli zdobędziesz nowych followersów, a zakładamy, że to Ci się uda – jest to idealny sposób na budowanie z nimi więzi. Instastory to treści, które znikają po 24 godzinach. Może być to film jak i zdjęcie, może być uatrakcyjnione filtrami (ale w przypadku kandydatów nie zalecamy przesady). W Instastory możesz pokazać jak wygląda Twój kampanijny dzień, co teraz zrobisz, gdzie się wybierasz, możesz poprosić o zadanie Ci pytania i napisać do niego odpowiedź. Wiele użytkowników Instagrama przegląda Instastory. Pamiętaj jednak aby nie przesadzić. Na 20 historii dziennie mogą sobie pozwolić celebryci i osoby znane, jeśli jesteś jeszcze mało znaną osobą – wyczuj, czy zwiększenie Twojej Instastorowej aktywności jest wskazane. Budowanie treści na siłę zostanie z pewnością zidentyfikowane jako właśnie takie – i odebrane negatywnie. Ah, na koniec dobra rada – nie wiesz jako się poruszać po Instagramie? Zapytaj kogoś kto go ma. W 10 minut Ci wszystko wytłumaczy 🙂

Kiedy nie zakładać Insta?

Jeśli chcesz założyć Instagram tylko po to by móc się pochwalić, że go masz – nie rób tego. Dasz sygnał, że nie wyrabiasz na zakrętach, że ciężka praca Cię przewyższa, bądź jesteś słabo zorganizowaną osobą. Na Instagram potrzebujesz troszkę czasu, jak nabierzesz wprawy pokochasz to narzędzie. Pamiętaj też jak jesteś postrzegany z telefonem w ręku. Możesz nagrać ciekawe Instastory, gdy jesteś gdzieś na uboczu, nie nagrywaj na siłę jeśli jesteś w centrum wydarzeń – będziesz osobą postrzeganą jako celebryta szukający sensacji, robiącą tylko PR. W czasie kampanii przyda Ci się ktoś kto Ci zarówno pomoże nagrywać filmiki jak i Ci pomoże hashtagować. Chcemy Ci na zupełny koniec powiedzieć jeszcze jedno.

JEŚLI DZIĘKI INSTAGRAMOWI MOŻESZ UZYSKAĆ PRZEWAGĘ LUB ZMNIEJSZYĆ DYSTANS DO TWOJEJ KONKURENCJI TO CZEMU NIE POKOCHAĆ TEGO NARZĘDZIA I GO NIE UŻYĆ? ps. nie każdy kandydat przeczyta tę stronę i założy Insta. Zacznij już o tym myśleć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *